دشمنان هر روز ستون فقرات

الو دکتر 1397/07/05 1397/07/05


بعضی مشکلات ستون فقرات ناشی از فعالیت های عادی و روزمره ای هستند که فشار نامطلوبی به ستون مهره ها وارد می کنند. این مشکلات فقط به بزرگسالان محدود نمی شود، بلکه کودکان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. موارد زیر بعضی از این فعالیت ها هستند:

حمل کیسه های سنگین

کوله پشتی و کیف های دستی پر از وسایل یا کیسه های خرید سنگین که در یک سمت بدن حمل می شوند توزیع وزن بدن را به هم می ریزد و باعث خم شدن ستون مهره ها به یک طرف می شود. تکرار این شرایط می تواند باعث درد گردن و آسیب به ستون فقرات شود. بهتر است وزن قابل حمل به صورت مساوی به دو طرف بدن تقسیم شود.

پوشیدن کفش های پاشنه بلند

راه رفتن با این نوع پاشنه ها یا ایستادن روی آنها باعث می شود ماهیچه های پشت و باسن منقبض شوند و شما به جلو خم شوید. این شرایط به تغییرات در دیسک های ستون فقرات، ایجاد فشار شدید بر آنها و کمردرد منجر می شود.

کارکردن با گوشی

خم کردن سر برای بازی، نوشتن متن یا تماشای ویدئو در ابزارهای الکترونیکی به مدت طولانی به ستون مهره ها فشار وارد می کند. براساس مطالعه ای که در Surgical Technology Journal منتشر شد هربار خم کردن سر روی یک ابزار الکترونیکی برابر با گذاشتن بیش از 27 کیلوگرم وزن روی گردن است. این شرایط در طول زمان به انحنای غیرطبیعی ستون مهره ها، دژنراسیون دیسک و آسیب بافتی در ستون فقرات منجر می شود.

خوابیدن روی شکم

در این حالت، فشار زیادی که به گردن و ستون مهره ها وارد می شود، می تواند به درد گردن، پشت و مفاصل منجر شود.

بلندکردن نادرست اجسام

خم شدن به جلو هنگام بلندکردن اجسام از زمین باعث صاف شدن کوژی ستون فقرات و انحنای معکوس آن شده و فشار زیادی به دیسک های مهره ای وارد می کند. هنگام بلندکردن اجسام سنگین بهتر است کمر را صاف و سر را بالا نگه دارید و برای بلندکردن جسم از عضلات پاها استفاده شود.

172 بازدید کل ، 1 امروز

  

ارسال نظر

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر