8 نکته مهم درباره کیف مناسب مدرسه

راهنمای خرید 1398/08/24 1398/08/24


نتایج تحقیقات وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نشان می دهد که 83 درصد شکایت دانش آموزان از دردهای پشت، شانه و دست می تواند به نوعی مربوط به حمل کیف باشد. نتایج پژوهش محققان کشورمان که درباره ارتباط وزن کیف مدرسه و محتویات آن با وزن بدن دانش آموزان انجام شده، نشان می دهد که جمعیت قابل توجهی از دانش آموزان از کیف ها و کوله های نامناسب استفاده می کنند و معمولاً وزن کوله پشتی شان بیش از 10 درصد وزنشان است. انجمن کایروپراکتیک انتاریو در کانادا معتقد است شاگردان مدارس ابتدایی نباید بیش از 10 درصد وزن بدنشان بار حمل کنند و در شاگردان دبیرستانی این نسبت نباید بیش از 15 درصد وزن بدن باشد. پژوهش ها نشان می دهد حمل کیف سنگین پر از کتاب در یک دست یا آویخته بر شانه در یک طرف بدن، از علل اصلی مشکلات کودکان در طرز نشستن و ایستادن بوده و در بدشکلی اندام نیز مؤثر است. در زیر به مهمترین ویژگی های یک کیف مناسب اشاره می کنیم.

به جای کیف دوشی، کوله پشتی انتخاب کنید

باید مطمئن شوید که وزن آنها روی تمام بدن شما تقسیم می شود و به این ترتیب کیف های دوشی کج، کلا از بازی خارج می شود. این مدل کیف تمام وزن را روی یک شانه می گذارد، در حالی که کوله مدرسه وزن را بین 2 شانه تقسیم می کند و این موضوع باعث می شود نه تنها فشار کمتری به کمر و شانه ها وارد شود، بلکه برای سلامت زانو و ساق پا هم بهتر است.

پشت منحنی داشته باشد

کوله های کمری شکل حمل آن را آسانتر می کند و باعث می شود توزیع وزن به طور مساوی انجام شود. قانون استفاده از این موارد نیز همانند استفاده از صندلی های انحنادار است. این کوله ها دارای قوس طبیعی هستند و باعث ایجاد کمردرد هم نخواهند شد. علاوه بر این، این نوع کوله های منحنی فضای بسیار کوچکی بین پشت و کیف ایجاد می کنند و اجازه می دهند هوا از داخل آن عبور کند. چسبیدن کوله پشتی به بدن می تواند باعث عرق کردن شود.

به مواد تشکیل دهنده توجه کنید

کوله پشتی های تهیه شده از موارد شبرنگ که کودک را در تاریکی برای رانندگان قابل رؤیت می سازند به پیشگیری از حوادث کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که مواد پلاستیکی غیراستاندارد که در کوله پشتی ها به کار می رود، می تواند به سلامت فرزندان شما صدمه بزند.

کوله چرخ دار

کوله پشتی های چرخدار برای دانش آموزان کم سن و سال تر که در یک کلاس ثابت حضور دارند و نیازی به بالا و پایین رفتن مکرر از پله ها ندارند، راه حل مناسبی است. به حرف کودک توجه کنید. اگر پیوسته از درد و ناراحتی شکایت دارد او را ملامت نکنید. در این شرایط او را برای معاینه وضع کمر نزد متخصص ببرید. تغذیه مناسب و ورزش منظم در جلوگیری از صدمات جسمی در طول زندگی نقش مهمی دارد. هنگام بلندکردن کوله پشتی زانوهایتان را خم کنید و با پاهایتان بلند شوید.

کوله سبک انتخاب کنید

وزن کوله پشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. هیچوقت فراموش نکنید که هرقدر هم به وسایل داخل کیف نیاز داشته باشید، هیچگاه نباید بیش از 15 درصد وزن بدنتان را حمل کنید. یک کوله پشتی سبک به شما این امکان را می دهد که وسایل بیشتری را بتوانید این طرف و آن طرف ببرید.

بند کوله پشتی باید کوتاه و پهن باشد

کوله پشتی ای را برای کودک خود انتخاب کنید که بندهای کوتاه و پهن داشته باشد. توجه داشته باشید که کوله پشتی باید روی پشت فرزند شما قرار بگیرد، نه روی کمر او. قرارگرفتن کوله پشتی روی کمر دانش آموز به مرور باعث ایجاد قوس و کمردرد می شود. همیشه مطمئن شوید که می توانید اندازه بندهای کوله را تنظیم کنید. بندهای قابل تنظیم در انواع کوله پشتی به شما این امکان را می دهد که کیف را کاملاً به کمر خود نزدیک کنید. اگر بند کوله شما خیلی شل باشد، وزن کوله شما را به عقب می کشد و سنگینی بیشتری را به کمر وارد می کند.

بادوام و قابل شستشو باشد

معمولاً بچه ها وسایل مدرسه شان را به صورت بی نظم در کیف مدرسه قرار می دهند، به همین دلیل حتماً کیفی بخرید که بسیار بادوام باشد و تا آخر سال عمر کند. حتماً بارها با صحنه کشیده شدن کیف روی زمین توسط دانش آموزان مواجه شده اید، پیشنهاد ما به شما این است که کیفی قابل شستشو برای فرزندتان تهیه کنید؛ کیفی که بشود آن را با ماشین لباسشویی یا دست به راحتی شست.

به نیازهای واقعی توجه کنید

آیا دانش آموز شما در کیف خود، نیاز به فضای محافظ لپ تاپ دارد؟ مطمئناً خیر، پس برای او کیفی تهیه کنید که مطابق با نیازهایش باشد؛ چند جیب و فضای مستقل برای قراردادن بطری آب، ظرف غذا، کلید و دستمال کاغذی. به این ترتیب، علاوه بر تقسیم وزن اشیا، دسترسی به وسایل موردنیاز برای فرزندتان نیز راحت تر است.

  

34 بازدید کل ، 1 امروز

  

ارسال نظر

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر