غذاهای سالم برای بدنسازان

آشپزی من 1398/06/05 1398/06/05


افرادی که به ظاهرشان اهمیت می دهند و به بدنسازی می روند، نیاز به مصرف انواع و اقسام پروتئین ها دارند. در اینجا به چند نمونه از غذاهای سالمی که برای بدنسازی لازم و ضروری می باشند، اشاره می کنیم.

1) پروتئین آب پنیر (پروتئین وی): سرشار از لوسین که یک آمینواسید قوی است بوده و باعث افزایش حجم و قدرت عضلات می شود.

2) تخم مرغ: سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است اما زرده آن هم دارای مواد ضروری بدن بوده بنابراین بهتر است تخم مرغ را کامل بخورید.

3) سینه مرغ: سینه مرغ به دلیل نداشتن چربی و نوع بافت آن به تقویت و بازسازی ماهیچه های بدن کمک می کند.

4) ماهی: ماهی آب های سرد مانند قزل آلا، ساردین، آزاد و تن سرشار از پروتئین است.

5) حبوبات: شامل عدس، لوبیا قرمز و سفید و نخود سرشار از پروتئین بوده و برای بدنسازان تغذیه و گزینه بسیار مناسبی است.

6) قارچ: یکی از دلایل ضعف عضلانی، کمبود ویتامین D است و قارچ به دلیل داشتن ویتامین D فراوان باعث تقویت عضلات می شود.

7) کره بادام زمینی: برای دریافت کالری بیشتر برای عضله سازی می توان بادام زمینی یا کره آن را مصرف کرد.

8) موز: سرشار از پتاسیم بوده و قبل و بعد از ورزش به بدنسازان توصیه می شود.

9) گوشت قرمز بدون چربی: گوشت قرمز گاو محلی (تغذیه با علف) برای تقویت عضلات بدن یکی از بهترین گزینه ها است.

البته موارد اشاره شده بخشی از مواد غذایی است که برای بدنسازی مفید می باشد و سعی کنید تا جایی که می توانید همه گروه های غذایی مفید را بطور منظم در برنامه روزانه تان بگنجانید و از فواید آنها بهره مند شوید.

  

42 بازدید کل ، 2 امروز

  

ارسال نظر

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر