SMO

فرهنگ واژگان 1396/02/06 1396/02/06


SMO مخفف Social Media Optimization است و به هرگونه فعالیتی گفته می شود که برای افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت یا فراگیرشدن اطّلاع رسانی برای یک محصول، خبر یا رخداد انجام می شود.

SMO یا بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی فرآیندی شبیه SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) است با این تفاوت که در SMO به شبکه های اجتماعی توجه زیادی می شود و از قدرت و گستردگی این شبکه ها برای نشر مطالب موردنظر و ارجاع کاربران به یک سایت کمک گرفته می شود. یک کارشناس SMO ممکن است از ابزارهای دارای عملکرد خودکار (ارسال مطالب به صورت خودکار به شبکه های اجتماعی) کمک بگیرد یا به روش های مختلف مثل ایجاد محتوای گرافیکی و ویدئویی جذاب در بین محتوای متنی، کاربران را به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی ترغیب کند که همین اشتراک گذاری توسط کاربران باعث می شود کاربران بیشتری به جمع بازدیدکنندگان مطلب موردنظر پیوسته و نهایتاً کارشناس SMO به هدف اصلی خود که معرفی به کاربران بیشتر است، برسد.

ثبت دیدگاه، لایک، توئیت مجدد، انتشار در شبکه های اجتماعی، ارسال در پیام رسان هایی مثل تلگرام و… از جمله روش هایی است که در بهینه سازی شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد و این روش فراگیرکردن موضوعات می تواند گاهی برای پوشش دادن نقاط ضعف یک شرکت نیز مناسب باشد. مثلاً اگر شرکت شما در یک مورد خاص نقطه ضعف دارد کافیست با هدف قرار دادن کلمه کلیدی موردنظر و افزایش محتوای مثبت درباره آن کلمه مرتبط با شرکت خود، رتبه مطلب موردنظر خود را به صدر جدول نتایج جستجو آورده و به صورت هوشمندانه نقاط ضعف را به جایگاه های پایین تر بفرستید تا کاربران از آن مطلع نشوند!

ارسال نظر

انتخاب مکان برای جستجوی دقیق تر